• سه شنبه ١٥ اسفند ١٤٠٢-١٤:٣٢
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٨٥٣٩
چمران: 9-220

مشاهده صف‌های طولانی اتوبوس زجرآور است/ تلاش ما حل سریع‌تر مشکلات حوزه حمل و نقل است

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به سئوالات و ابهامات مطرح شده در خصوص مجوز استفاده شهرداری از دارایی ایران در چین برای خرید اتوبوس و غیره، تأکید کرد: تلاش شورا و شهرداری حل سریع مشکلات مربوط به حوزه حمل و نقل است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، علی اصغر قائمی، عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل در جریان بررسی لایحه شهردار تهران، مبنی بر «اعطای مجوز به شهرداری تهران جهت انجام معاملات و انعقاد قراردادهای خرید و پذیرش سرمایه گذاری‌های خارجی در حوزه حمل و نقل و خدمات شهری شهر تهران» اظهار داشت: آنچه به شکل ساده از این لایحه برداشت کردیم این است که پولی متعلق به جمهوری اسلامی در اختیار چین قرار دارد که دولت به شهرداری اجازه استفاده از این پول را داده است، در خواست می‌شود شهرداری سند اجازه آن را به شورا ارائه دهد. 
وی افزود: به دلیل تحریم‌های اعمال شده، چین نمی‌تواند این پول را به صورت نقدی به ایران بپردازد، تعیین کرده است ایران در قبال مطالبه خود از این کشور کالا دریافت کند، شهرداری اسناد مرجع تصویب این اجازه را در نوع کالای دریافتی یعنی اتوبوس و غیره ارائه دهد؛ شهرداری همچنین مشخص کند شرکتی وظیفه انجام عملیات اس پی وی را بر عهده دارد، توسط کدام مرجع تأیید شده و زنجیره این فرآیند به چه شکلی تعیین شده است و اینکه چند گام باید برداشته شود تا این پول به یک کالا تبدیل شود و متعاقب آن هر یک از اجزای این زنجیره چند درصد از آن را برداشت خواهند کرد. این درصدها چه تاثیری در قیمت تمام شده این محصولات خریداری شده دارد؟ 
قائمی در ادامه با اشاره به استفاده از عبارت پذیرش سرمایه گذاری در عنوان این لایحه گفت: در عنوان لایحه از عبارت «پذیرش سرمایه گذاری» استفاده شده اما در بندهای تبصره یک کلا به خرید اشاره شده است، سئوال که در اینجا مطرح است این است که کدام یک از مدل‌های تریپل پی در اینجا استفاده شده است؟ و نکته مهم دیگر اینکه ما با مسائل امنیتی نباید ساده انگارانه برخورد کنیم وباید تصویب مراجع مربوطه را در این موضوع داشته باشیم. 
مهدی چمران، رئیس شورا در پاسخ به نکات و سئوالات مطروحه از سوی قائمی توضیح داد: مجوزهای لازم از سوی سازمان‌های مختلف ذیربط حتی سازمان استاندارد دریافت و به شورا ارسال شده است. تأکید ما این است که زمان را از دست ندهیم تا مردم بتوانند از این فرصت استفاده کنند. ما دنبال کسب افتخار از این موضوع نیستیم، بلکه تلاش ما این است که برای مردم کاری انجام دهیم؛ مشاهده صف‌های طولانی اتوبوس زجرآور است.
وی افزود: بر اساس آمار به دست آمده تعداد اتوبوس‌های تحویل گرفته شده تاکنون  ۴۲۵ دستگاه بوده است که در کلانشهری مانند تهران حکم یک لیوان آب در دریا را دارد که بسیار ناچیز است. همه مشاهده کردیم که چطور یک حادثه کوچک در یکی از ایستگاه‌های مترو تهران باعث آشفتگی و بی نظمی در شهر شد که این امر حاکی از اهمیت و نقش ویژه مترو و اتوبوس در حوزه حمل ونقل است. 
چمران گفت: مخالفتی با این موضوع وجود ندارد. صرفاً تأکید بر بررسی همه جانبه این لایحه است؛ بنابراین فرصت را نباید از دست داد و این لایحه باید درست اجرا و عملیاتی شود. تبصره ۱۲ ظرفیت بسیار خوبی است که پیش از این استفاده نشده است‌ لذا این فرصت خوبی در جهت حل این مشکل است. هر چه زودتر این لایحه تصویب شود؛ تحویل اتوبوس‌ها و ورود آن‌ها به ناوگان حمل و نقل زودتر انجام می‌شود.
 
کد خبر: 9-220

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: